Koko päivän olen blogeilla pyörinyt ja vähän aikaa sain jopa läksyjä tehtyä ja aloitin uutta kudontaa, kun tässä sitä harjoittelen.

Suihkussa käytyäni sain kollaasi idean ja päätin, että teen photari kollaasin deviantartista löytyvistä kuvista, aiheena Happiness keeps you alive. Tässä on "pelätty" että tullaan kipeäksi ja lopulta päätetty, että ei tulla kipeäksi. Ehkä hullunkurisen musiikin ja muumien katsominen suurien c-vitamiini annosten kera on saanut minut pitämään pintani? Kuitenkin suihkussa tulin miettineeksi, että hyvällä mielellä on paljon vaikutusta terveyteen. Enemmän kuin ihmiset ehkä uskovat. Siinä samassa juuri Happiness keeps you alive tuli mieleeni ja kirjoitinkin sen suihkupeiliini.

Tässä on työn tulos

Nyt tarvitsisi riehtaista itsensä irti tästä tietokoneen maailmasta ja mennä nukkumaan. Onneksi huomenna on itsenäistä opiskelua ja olen menossa kudonnan oppiin hyvän ystäväni luokse.

En ole varmaan kertonut miksi kammoksun kutomista? Tässä kuitenkin päätin jo vuosi sitten, että pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja opetella. Traumat sain ala-asteella kun opettajalla oli jotain minua vastaan ja kun kutosimme sukkaa tai mikä tumppu se sitten olikaan, en ikinä saanut niitä valmiiksi. Aina kun olin saanut jonkin matkaa tehtyä opettaja käski minun purkaa työ - aloittaa alusta. Noh, loppu tuloshan oli, että yritin salaa kutoa työtä ja näytin sitä ystäväni avustajalle. Vanhemmalle naiselle. Hän kehui minua monesti, mutta silloin kuulin jo kuinka vihaisesti oma opettajani minua huusi ja käski näyttää työtäni. Jälleen kerran sain purkaa työn. Tämän takia minä olen yli kymmenen vuotta vältellyt ja pakoillut kutomista. Ja minähän en kudo! oli pitkää mottoni.

Mummuni opetti minua virkkaamaan ja siitä opettajani ei koskaan tullut sanomaan, että olisin tehny jotain väärin. Näin minä innostuin virkkaamaan ja se on ollutkin minun lempi rentoutumis tapa vuosien varrella. Siitä huolimatta tuntuu, että olen saanut kauhean vähän tehtyä, mutta ehkä se vielä tästä. Kaikkea on niin paljon kesken.

Nyt olen kuitenkin päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja opetella kutomaan! Ajatuksenani on kutoa sukat sairaalle poikaystävälleni. Hän kyllä kerkeää tervehtyä ennenkuin saan ne valmiiksi, mutta ehkä annankin ne joululahjaksi - pienen c-vitamiini tyjäyksen kera

Mutta nyt pitää mennä nukkumaan!